jagerreisje.reismee.nl

Colombia ?

Nou met oud en nieuw een soort van blij gemaakt met een dooie mus. Poppen werden zoals verwacht verbrand om
12 uur, maar daarna was er niks meer te beleven in de hele stad. Leek wel n spookstad nergens mensen of feest. Zwaar teleurgesteld weer terug gegaan naar het hostel waar niet eens koud bier klaarstond. In Ecuador snappen ze er dus blijkbaar helemaal niks van, blij dat we snel door zijn gegaan naar Colombia. Na afscheid genomen te hebben van Nicola zijn Ruth en ik samen verder door gegaan naar Colombia. Om in Colombia te komen moesten we 3 keer n half uur vliegen. Gelukkig ging alles goed dus de vluchten vielen mee. Eerste stad in Colombia was Cali (stad van de salsa). Hebben in Cali n street food tour gedaan op de lokale markt. Alle soorten fruit op de wereld geproefd wat nog lekker was ook. Tijdens de street food tour werd ons verteld dat je savonds op n plein moest zijn om te dansen met de locals. Na een goedkoop avondmaaltje zijn we samen naar het plein gegaan. Op het plein was een soort goedemorgen Colombia aan de gang, in het midden van het plein stond een kale man met een flowerpower legging aan dansjes te doen en de rest van het plein stond in een cirkel eromheen mee te doen. Van een afstandje leek het allemaal heel makkelijk maar toen we zelf in de kring stonden was het toch iets moeilijker. Heel veel gelachen en daarna nog naar de salsa bar gegaan. Heel veel salsa gedanst met locals, voelde me echt n houten Klaas. Volgende dag te brak om iets uit te voeren dus alleen maar aan het zwembad gelegen (do it for the tan). Volgende dag naar de dierentuin geweest, was echt een mega dierentuin met mega veel dieren. Na de dierentuin met zn 10e uit eten geweest (toevallig was iedereen uit deze groep n solo traveller, was ook n keer leuk). Na het avondmaal weer naar de salsa bar geweest. Was op n zaterdag dus ze hingen er met de benen uit waardoor ik niet goed kon draaien tijdens de salsa (heel vervelend). Doorgegaan naar een andere bar om wat beter te kunnen dansen. Kwamen in een hele grote discotheek waar ze opeens Nederlandse muziek aan het draaien waren (voelde ik me toch n soort van in de Rodenburg). Na Cali was het tijd om door te gaan naar Salento. In Salento aan gekomen bleek het de verjaardag van Salento te zijn (partycrashers wij). De verjaardag leek een beetje op Culemborg bijvoorbeeld overal kraampjes en eten en een podium met slechte muziek (miste alleen waterpolo in de lek). Hebben samen met een Nederlands meisje (Danique) wat gegeten op de markt en zijn daarna naar het plein gegaan om alweeeer salsa te dansen. Dit keer had n opa van ongeveer 100 me te pakken en heb ik hier de salsa mee gedanst. Opa kon allemaal truckjes en samen hebben we de show gestolen op het plein. Na de dansvoorstelling naar een ander plein gegaan samen met nog n Nederlands stel. Hier was een techno fuifje aan de gang wat aardig gezellig was. Helaas kreeg ik na n uurtje last van de darmpjes waardoor Ruth en ik terug naar het hostel moesten. Na 3 maanden was het dan eindelijk zover ik had last van de darmpjes, je kan zuid Amerika niet verlaten zonder last te hebben dus ben blij dat ik het meegemaakt heb Na n dagje rust waren mn darmen opgeknapt dus was het weer tijd voor actie. Hebben een hike gedaan opzoek naar hoge palmbomen, waren helaas door de mist en bewolking niet echt goed te zien. Na de hike naar een koffieplantage geweest waar ik even heb mee geholpen met koffie bonen plukken. Op de terugweg van de koffieplantage moesten Ruth en ik achterop de jeep op n steuntje staan omdat de jeep te vol zat (was best cool). Na dit avontuur was het weer tijd om door te gaan naar de volgende stad.... Medellin!!!! Midden in de nacht aangekomen in Medellin waardoor we op de bank moesten slapen in het hostel. Na n kort chaos nachtje alleen maar wat boodschappen gedaan en voor de rest weinig gezien van de stad. Volgende dag n walking tour gedaan en tijdens de walking tour echt heel veel van Medellin gezien en veel over de stad geleerd. In Colombia zijn ze echt n stuk vriendelijker tegen gringo’s dan in de rest van Zuid-Amerika, de mensen lachen veel meer en willen je overal mee helpen. Ben benieuwd wat de laatste 3 weken in Colombia ons nog gaan brengen!!

Patricia

Wat een leuke aflevering weer Chel?

Yvonne

Dat was weer een leuk verhaaltje ??

oma

Wat leuk weer allemaal je kan ons nu allemaal salsa les geven.
Het schiet nu echt op voor je maar geniet nog maar lekker.
XXXXXXXXXXXXXXX