jagerreisje.reismee.nl

Villarica vulkaan beklimmen!

Ben ik alweeeer. Die vulkaan beklimmen was zo vet dat het een eigen blog verdient. Moest om half 7 aanwezig zijn bij de klimclub. Had van te voren gehoord dat veel onervaren klimmers hem ook kunnen beklimmen dus maakte me niet zo druk. Kom ik aan bij de klimclub zit daar de hele catalogus van north face op de bank te wachten. Iedereen volledig uitgerust met windjack, handschoenen en weet ik veel allemaal. Zat ik gezellig tussen in m'n h&m legging en trui. Gelukkig kreeg je ook spullen van de klimclub dus uiteindelijk leek ik ook op een ervaren klimmer. Om 7 uur begonnen we aan de klim. In het begin was het wel te doen ik dacht oh joh kat in het bakkie doe ik wel even. Liep natuurlijk heel stoer met de ervaren klimmers mee op een lekker tempo. Na 2 uur dacht ik dat ik dood zou gaan, begon tijdens de pauze helemaal te trillen en had echt het idee dat ik niet goed zou worden. Heb toen n halve rol dextro leeggegeten en na 10 minuten ging het weer beter. Vol goede moed weer mee met de snelwandelaars. Na 5 uur klimmen hadden we weer een pauze, de klimclubleider zei dat we nog maar 600 meter hoefden. Chilexxx dacht ik zijn we zo boven, weinig chilexxx want dat klimmen zou nog 2 uur duren. Dus uiteindelijk toch maar opgegeven en me aangesloten bij de slome duikelaars. Had eerder met deze club moeten meedoen, kreeg hier namelijk een extra stok zodat ik meer grip had en ging op een normaal tempo. Na een tijdje moesten we overleggen of we wel door zouden klimmen, het waaide 60km per uur en omdat we al moe waren en het echt stijl en ijzig begon te worden werd het gevaarlijker. Mja zo'n vulkaan beklimmen doe je maar 1 keer dus iedereen wilde door. Na 7 uur eindelijk die top bereikt. Het was echt allemachtig prachtig!!! Konden nog heel veel andere vulkanen zien en de helft van Chili. Kon alleen niet het gat van de vulkaan zien en de lava, dat was wel een kleine tegevaller.Na die zieke klim moesten we ook weer naar beneden. Kregen een heel waterdicht pak aan en n plastic schep waar je op moest zitten. Met je bergbeklim stok moest je remmen en af en toe stopten we om te controleren of iedereen er nog was. In het begin was het best engig want je ging soms echt vet hard, maar na een tijdje was ik net Max Verstappen op een slee en haalde ik de slome duikelaasrclub allemaal in. Na het sleeën dacht ik dat de klim eindelijk afgelopen zou zijn, helaas verkeerd gedacht moesten nog n uur naar beneden wandelen. Het uitzicht en de belevenis was al die ellende zeker waard, maar als ik dit ooit nog een keer ga doen doe ik het wel nadat ik 300 maanden naar de sportschool ben geweest. Vannacht heel veel slapen en dan overmorgen op pad naar Puerto Montt!

Reacties

Reacties

oma

vet cool Rachel nooit gedacht dat mijn kleindochter zo ongelovelijk !!!!!!!!! stoer zou zijn geweldig volgens mij is het alleen maar genieten wat je doet houwen zo dikke kus xxxxxxxxxxx

Marie-jose

Oh, wat een belevenissen. Ik vind het echt knap van je.

Yvonne

Ongelofelijk wat ben je een stoere bikkel. Om nooit te vergeten. ???

Merel

'De hele catalogus van the north face' hahaha

Inge

Wat ben je toch een heerlijk gestoord gek wijf ??? Luv you ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!