jagerreisje.reismee.nl

Copacabana, Isla del Sol en Cusco

Zo, komt er weer eentje. Na het onbruisende La Paz zijn we samen met onze Spaanse maten naar Copacabana gegaan. Eerst n stuk met de bus, toen moest de bus op een pondje en wij met n ander bootje en daarna weer verder met de bus. Jim en ik waren bang dat het bootje zou zinken aangezien we met 60 man op n soort houten speedboot gingen, maar op wat water in de boot na hebben we heel de overkant bereikt. Hebben savonds wat gegeten en rondgelopen in Copacabana om de volgende dag weer verder te gaan naar Isla del Sol. Gingen weer met n boot en deze keer voelde ik me n vluchteling, we moesten met al onze bagage op het dak van de boot. Was een schommelig vaartje (ik weet niet hoe je n ritje met een boot noemt). Aangekomen op Isla del Sol bleek ons hostel helemaal bovenop de berg te liggen. Met berg bedoel ik dan niet de berg van de camping in Italië waar je op je teenslippers naar boven moet. Gewoon n high class berg waar je dan met je 15 kilo zware tas omhoog moet klimmen. Gelukkig waren onze Spaanse maten onderweg naar de trap naar boven met n man aan de praat geraakt die n goedkoper hostel had midden op de berg. Achter de man aangeslenterd en aangekomen bij het nieuwe hostel bleken 2 van de 3 Spaanse maten geen maten maar wijven te zijn. Man man man wat een pieperds, ze wilden niet in het hostel blijven want er was geen WiFi en geen warm water. De Spaanse amigo's gingen met elkaar in discussie en intussen werden onze plekjes in het hostel aan andere mensen gegeven. Jimmy kon de Spaanse prinsessen wel de nek omdraaien en even was ik ook bang dat we nieuwe travelbuddies konden zoeken, maar gelukkig kwam het met de vondst van een ander hostel weer helemaal goed. Moesten n stukje hoger de berg op maar er was WiFi en warm water dus onze prinsessen waren tevreden. Zijn die avond nog verder omhoog gegaan voor n mooi uitzicht en om een hapje te eten. Na het eten was de familieband weer hersteld en besloten we om met z'n 5e naar Cusco te gaan. In Cusco weer voor n party hostel gekozen en daar ook zeker gebruik van gemaakt. Na 4 dagen feestjes en lekker chillen was het tijd om naar Machu Picchu te gaan. Moesten eerst 6 uur in de bus en daarna 3 uur langs een spoor lopen naar het stadje wat dichtbij Machu Picchu lag. Nacht in dit stadje geslapen en de volgende ochtend om half 6 kon de tocht naar Machu Picchu beginnen. Moesten een uur lang met n trap omhoog, was echt intens zwaar. Maar eenmaal boven was het de klim dubbel en dwars waard. Boven op de berg lag de hele Inca stad en omdat het zo hoog was hing er een mist rondom de stad. Het was echt een magische plek, klinkt best zweverig als ik t zo zeg maar dat was het ook wel. Nadat we wat hadden rondgelopen hebben we voor eftelingprijzen nog wat gegeten en zijn daarna weer naar beneden gegaan. Na de beklimming moesten we weer 3 uur terug langs het spoor. Toen Jim en ik net begonnen aan de tocht kopte een meisje de trein en was er paniek langs het spoor. Het meisje werd op de brancard weggebracht, volgens mij vielen dr verwondingen nog best mee. De rest van de tocht wel wat voorzichtiger langs het spoor gelopen en daarna weer 6 uur terug naar Cusco. Nu is het weer tijd voor feest in Cusco en de laatste paar dagen met onze Spaanse maten..

ron

Hopatee, weer 1 uit de mouw geschud. Leuk verhaal . Boeiend

Yvonne

Haha feestbeesten weer een leuk verhaal ?

oma

jonge jonge wat een ervaringen ongelovelijk wat jullie meemaken en zoooooooo sportief geweldig!!!!!!! top bedankt weer voor de verhalen doe voorzichtig en denk ook aan een beetje rust dikke dikke kus xxxxxxxxxxxx