jagerreisje.reismee.nl

Doeg Patagonië!!!

Joehoe ik zit weer in de bus dus het is tijd voor een blog. Op het busstation in El Calafate ontmoette ik 2 Belgische jongens (Amai). Ben met de Vlaamse frieten naar het hostel gelopen en ben daarna even het stadje ingelopen. Volgende dag stond een tourtje naar de glacier Perito Moreno op de planning. De travel guide van het hostel had mij de keus gegeven tussen 2 verschillende tours. De coole backpack tour (800 peso's) en de saaie oma tour (700 peso's), coole backpacker dat ik ben koos ik natuurlijk voor de 800 peso's tour. Vol verwachting zat ik het busje te wachten op mede coole backpackers, komen we aan bij het tweede hostel komt daar n groepsreis aankakken met vooral 50+ ers in de groep. De groep bestond ook nog is uit 30 mensen dus de bus zat gelijk vol. Zat ik daar tussen allemaal oma's met visserhoedjes, nordin walking (hoe schrijf je dat) stokken en kaki afritsbroeken. Gelukkig vond ik in deze groep nog n mede om de tuin geleide meid van ongeveer 25 uit Engeland. Leuke meid waar ik de rest van de dag mee op stap ben geweest. De glacier was echt heeeeel mooi. Doordat het weer zo goed was werd alles nog veel mooier. Na deze lange dag op tijd naar bed om de volgende dag met de Vlaamse frieten naar een of ander vogelpark te gaan. Een van de frieten was bioloog dus die was helemaal in z'n sas in het park, ik heb met de andere friet vooral koekjes gegeten en van de zon genoten. Savonds lekker vlees gegeten en nog n wijntje gedronken. Daarna was het tijd voor de reis naar Ushuaia. De bus vanuit El Calafate vertrok om 3 uur snachts (naar tijdje wel als je lopend naar het busstation moet). Zat lekker met m'n dekentje en boek in de bus toen de buschauffeur met een bezorgd gezicht mijn kant op kwam. Bleek een ticket van de dag daarvoor te hebben geboekt en of ik toch even naar het loket wilde om het op te lossen. Heel zielig gekeken en uiteindelijk mocht ik toch met de bus mee tot halverwege, daar moest ik overstappen op een andere bus dus daar moest ik het nog n keer proberen. Mn zielige blik de hele busreis geoefend, maar het mocht niet baten en bij de volgende busstop moest ik toch n nieuw ticket kopen. Kleine domper wel, maar die zijn we gelijk weer vergeten. Zat in Ushuaia in een hostel vol met mensen uit Israël, heb het niet zo met groepen vol Israëliërs die denken dat ze de lonely planet zelf geschreven hebben dus ben hier mooi alleen op pad gegaan. Ben naar een glacier geweest, deze glacier was zo klein vergeleken met de glacier in El Calafate dat ik de naam alweer vergeten ben. De weg ernaartoe was wel leuk, door de bossen en de sneeuw dus uiteindelijk wel prima vermaakt. Na de dag glacier op pad geweest met 1 van de 2 Duitsers. Zijn naar Laguna Esmeralda geweest, dit was weer veel mooier dan ik had verwacht. De kleuren die de Laguna had en het mooie weer zorgde voor een mooi uitzicht. Ushuaia viel eigenlijk een beetje tegen na El Calafate, omdat iedereen er zo enthousiast over was had ik er eigenlijk wel wat meer van verwacht. Vanuit Ushuaia vloog ik terug naar Buenos Aires om daar die prachtige broer van mij op te wachten. Het vliegen was heerlijk, keer wat andere dan 30 uur met de bus. Terug naar Buenos Aires was fijn omdat ik hier de weg en alles al wel een beetje wist. In het hostel een hele leuke Nederlandse meid (Anja) ontmoet. Waar ik de volgende 3 dagen veel bier mee heb gedronken, maar ook heel veel mee heb gelachen. Samen een walking tour door La Boca gedaan en tijdens de tour nog veel andere leuke mensen ontmoet. In onze kamer wel de raarste man ooit ontmoet. Hij was ongeveer 45 jaar oud, vertelde dat hij z'n paspoort kwijt was, wel is in het park had geslapen en bij de cia werkte. Was blij met Anja op mijn kamer anders was ik al allang weggeweest. Gelukkig lag Jimmy n dag later ook bij ons op de kamer dus toen was het al helemaal goed. Heb samen met sjim sjim en Anja nog wat delen van Buenos Aires doorgelopen en na 2 dagen was het al weer tijd voor de bus naar Iguazu Falls. Jimmy was een blije pup in de bus naar Iguazu, nog nooit zo'n chille bus gezien. Na 22 uur bus zijn we gelijk door gegaan naar de Iguazu Falls. De watervallen zijn zo bizar groot en vet en maken zo ziek veel geluid. Het was heel vet om ze te zien en zeker om het samen met Jimmy te mogen zien. Vandaag rusten we een dagje uit om morgen weer verder te gaan met de bus naar Salta, weer 20 uur dus dat word genieten!

Reacties

Reacties

ron

Wederom een leuk verhaaltje.

Patricia

Leuk lieverd! ❤️

Yvonne

Weer een leuk verhaal, vooral met de Vlaamse frietjes ?? nu lekker met Jimmmm op pad veel plezier nog samen ??Gr van ons tweetjes

Eddy(Gijs) en Paulien

Hey Rachel en Jimmy,
Hele leuke verhalen.
Ik heb je blog adres van je vader gehad.
Heel veel plezier nog en pas goed op jezelf!
Gr Gijs en Paulien(Onderzeedienst).

Roxanne

Je schrijft weer onwijs leuk! Dikke kus love jullie♥️

oma

wat een ondernemingen allemaal toppie !!!!!! dikke dikke kus voor jullie.

Merel

Leuk!! :)

Inge

Toch gezellig met je bruur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!