jagerreisje.reismee.nl

Puerto Montt, Bariloche en de bus

Hola cerveza ben ik weer. Onderweg naar Puerto Montt stortte mijn wereld even helemaal in. Kwam er halverwege achter dat boek 4 van Harry Potter maar voor de helft op m'n ereader stond. Heb snel de film gekeken en ben daarna lekker begonnen aan boek 5. Over Puerto Montt valt weinig te vertellen, vond het een saaie stad en sliep in een saai hostel. Hoogtepunt van de dagen in Puerto Montt was de Italiaan waar ik voor Juul d'r verjaardag heb gegeten, was het toch n soort van feest. Ben van Puerto Montt naar Bariloche (terug in Argentinië) gegaan. Bariloche was een leuke stad waar nog best veel te zien was (gelukkig maar want ik moest door drama met de bus 4 nachten langer blijven). Heb in Bariloche samen met een Japans meisje een mini bergje beklommen (1200 meter). Onderweg naar boven was het prima weer, maar 1 minuut nadat we de top hadden bereikt begon het ziek te sneeuwen. Deze neppe travel girl liep natuurlijk weer vrolijk in een h&m trui rond, dus we moesten schuilen tot de sneeuw wat minder werd. Hebben bieries gedronken en wat gegeten. Na 2 uur gingen we weer naar beneden, het sneeuwde nog n beetje maar ik mocht de jas van Bamischijf lenen. Na de beklimming zijn we uit eten geweest. Volgende dag wilden we naar een dorpje in de buurt om daar een ander bergje te beklimmen. Aangekomen in dat andere dorp was het zo'n kutweer dat je weinig bergen mocht beklimmen. Helaas pindakaas moesten we weer de hele middag bier drinken.. Hebben savonds hamburgers gegeten en toen was de hele bittergarnituur compleet (Nasischijf uit Korea ging ook gezellig mee). Heb de volgende dag met Nasischijf een lekker rondje gefietst (27km berg op, berg af). Leek hier op Max Verstappen op de fiets, fietste Nasischijf er zo uit. De dag daarna moest ik bijkomen van de fietstocht en heb ik chocola gegeten (is beroemde chocola). Na 5 dagen Bariloche was het wel mooi geweest en zou ik de bus nemen naar El Chalten (25 uur). Zat lekker te wachten op de bus, toen ik opeens n Italiaan helemaal uit z'n plaat hoorde gaan tegen een buschauffeur. De bus bleek geannuleerd te zijn wegens het slechte weer (ns praktijkjes komen dus overal voor). Eerstvolgende bus ging de volgende morgen om 6 uur en omdat ik door deze vertraging El Chalten moest skippen en gelijk doorging naar El Calafate duurde de busreis nu 33 uur (en ik kreeg niet eens een gratis stroopwafel). Dacht dat dit de zwartste dag uit m'n travellife zou worden, maar de wereld kreeg weer heel veel kleur toen ik weer WiFi had en een appje van m'n lievelingsbroeggino Jimmy kreeg. Het leek hem ook wel leuk om te reizen, een uur na dit appje had hij z'n ticket geboekt en 13 november komt sjim sjim z'n zus vergezellen!!!!!!!

Reacties

Reacties

Patricia

❤️❤️❤️❤️❤️

Ron

T is weer een top-verslag. Duim

Yvonne

Was weer een leuk verhaal. Maar wat leuk dat je broertje ook die kant opgaat topppp ?

Sjaan

Wat een geweldig reis. Bami nasi wat schijf je super gaaf. ?

Inge

Jeetje Chellie wat kan je lekker schrijven ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!